• Up Next Za decu: zašto je važno da se nosi maska i pravilno peru ruke?
  • Up Next Nekoliko saveta da se osećaš bolje
  • Up Next 7 jednostavnih koraka kako da sprečite širenje korona virusa i...
  • Up Next Pravila ponašanja u školi tokom trajanja epidemije COVID-19
  • Up Next WHO Skola Cut V2
U periodu od ponedeljka, 18. do petka 22. novembra, na redovnim časovima informatike, održaće se sedmo po redu Međunarodno takmičenje iz informatičke i računarske pismenosti "Dabar".
Category: Aktivnosti 2019-11-19 16:05:48
        На четрвтој  конфренцији  о безбедности деце „Безбедност и одговорност 2019.“која је одржана 27.9.2018.године у Суботици,присуствовали су чланови нашег Тима Татјана Ковачев,Попов александра и ...
Category: Aktivnosti 2019-10-13 16:22:02
  Наши ђаци и наставници урадили су занимљиве радионице на тему дечјих права.      
Category: Aktivnosti 2019-10-08 14:30:23

Резултат слика за DILS projekat u školama

DILS

Projekat ''Pružanje unapređenih usluga na lokalnom nivou'' - DILS ( Delivery of Improved Local Services ), Vlada Republike Srbije realizuje iz sredstava Zajma Svetske banke / Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD). Projekat se realizuje u periodu od početka 2009. do kraja 2012. godine. Ukupna vrednost sredstava Zajma iznosi 32 miliona evra.

Projekat realizuju tri resorna ministarstva: Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo prosvete i Ministarstvo rada i socijalne politike.



Cilj projekta

Osnovi cilj projekta odnosi se na jačanje kapaciteta ustanova u sektorima zdravlja, prosvete i socijalne zaštite na lokalnom nivou za pružanje delotvornijih, korisnicima pristupačnijih usluga ujednačenog kvaliteta, finansiranih po principu ''novac prati korisnika'', u decentralizovanom okruženju koje vodi računa o potrebama ranjivih grupa korisnika.

 

Ciljevi projekta biće ostvareni realizacijom sledećih aktivnosti:

  • Uspostavljanje informacionih sistema koji povezuju lokalne davaoce usluga (domovi zdravlja, škole, centri za socijalni rad i nevladine organizacije) sa nadležnim ministarstvom i omogućavaju uspešnije i transparentnije finansiranje usluga, pružanje usluga i međusektorsku razmenu informacija.
  • Sprovođenje fiskalne decentralizacije razvijanjem modela finansiranja po principu ''novac prati korisnika'', čime će način finansiranja u sektorima zdravlja, prosvete i socijalne zaštite biti usklađen sa novim nadležnostima resornih ministarstava utvrđenim Zakonom o finansiranju lokalne samouprave i omogućiti efikasnije alociranje sredstava.
  • Identifikacija osetljivih populacionih grupa i procena njihovih potreba.
  • Obuka za izradu projekata
  • Edukacija zdravstvenih radnika i saradnika o potrebama starih, dece, mladih, invalida, Roma, na osnovu programa akreditovanih od Zdravstvenog saveta Srbije.
  • Obuka lokalne samouprave u vezi njihovih nadležnosti u oblasti zdravstvene zaštite i o potrebama osetljivih populacionih grupa.
  • Izrada lokalnih strateških planova/planova razvoja zdravstvene zaštite.
  • Uspostavljanje delotvornih i održivih načina saradnje između lokalne samouprave, domova zdravlja, nevladinih organizacija i korisnika na lokalnom nivou.
  • Dodela grantova za izradu projekata/programa.
  • Poboljšanje dostupnosti i pružanja pomoći osobama sa invaliditetom i ostalim marginalizovanim grupama, kroz razvoj inovacija u pružanju usluga, gde je osim pripreme novog modela finansiranja i razvijanje kapaciteta lokalnih provajdera usluga.
  • Veća motivisanost davalaca usluga za pružanje kvalitetnih usluga po meri korisnika.



Grantovi za opštine i ustanove

Značajan deo sredstava Zajma biće u obliku grantova dodeljen lokalnim samoupravama i ustanovama iz sektora zdravlja, prosvete i socijalne zaštite. Grantovi će biti dodeljivani od strane nadležnog resornog ministarstva, po javno objavljenim, periodičnim konkursima za dodeljivanje grantova.


Namera grantova je da lokalnim samoupravama i ustanovama iz sektora zdravlja, prosvete i socijalne zaštite omoguće da u prelaznom periodu ka uspostavljanju decentralizovanog okruženja za pružanje usluga, osnaže sopstvene kapacitete, nabave neophodnu opremu i prilagode infrastrukturu kako bi na što bolji način odgovorili specifičnim potrebama svojih korisnika i bili osposobljeni da u budućnosti pružaju bolje ciljane, delotvornije i kvalitetnije usluge uz viši nivo ekonomske opravdanosti utrošenih sredstava.